💚
ویروس اچ.پی.وی در سلول های قاعده ای پوست و سطوح مرطوب مخاطی بدن مثل دهان، حلق، واژن و دهانه ی رحم مستقر می شوند و برای تشخیص ابتلای فرد به ویروس اچ.پی.وی بایستی از این سطوح نمونه برداری کرد. این ویروس وارد خون نمی شود و از طریق خون به فرد دیگری منتقل نمی شود لذا آزمایش اچ.پی.وی برای تشخیص ویروس اچ.پی.وی کاربردی ندارد. روش های زیادی برای تشخیص اچ.پی.وی معرفی شده که اکثرا بر پایه ی نمونه برداری هستند.
.
👈 اگرچه در آزمایش اچ.پی.وی می توان آنتی بادی اچ.پی.وی را پیدا کرد؛ ولی وجود آنتی بادی اچ.پی.وی در ازمایش خونی که برای تشخیص اچ.پی.وی با آزمایش خون نشان داده می شود، فقط می تواند بگوید که فرد در دوره ای از زندگی در معرض ویروس اچ.پی.وی قرار گرفته است و نمی تواند مشخص کند که در حال حاضر به این ویروس مبتلا هست یا خیر؟

🧫در حال حاضر هیچ آزمایش اچ.پی.وی برای مردان و دیگر نقاط بدن (شامل دهان یا حلق) بجز دهانه ی رحم که مورد تائید سازمان غذا و دارو آمریکا باشد ، وجود ندارد. سازمان غذا و دارو آمریکا فقط نمونه برداری از دهانه ی رحم را تائید کرده است، در صورت تشخیص و مثبت بودن و مشخص شدن رشد سلول های غیر طبیعی می تواند با کولپوسکوپی و اقدامات زود هنگام درمان شود.
دقت آزمایش اچ.پی.وی در مردان و دیگر نقاط بدن تحت تاثیر محل نمونه برداری و روش نمونه برداری قرار می گیرد.
.
🧪 نحوه آزمایش اچ.پی.وی در زنان و تفاوت ان با تست پاپ اسمیر:
تست پاپ اسمیر برای یافتن تغییرات سلولی در دهانه ی رحم بکار می رود. این تغییرات ممکن است شامل: سلول های پیش بدخیمی، بروز سلول های سرطانی یا دیگر تغییرات سلولی باشد. این تست با تراشیدن یا برس کشیدن سلول های دهانه رحم انجام می شود و سپس به آزمایشگاه ارسال تا در زیر میکروسکوپ از نظر تغییرات احتمالی سلولی بررسی شوند. پاپ اسمیر روش خیلی خوبی برای یافتن سلول های سرطانی یا سلول هایی که ممکن است در آینده سرطانی شوند، می باشد.
.
✅ آزمایش اچ.پی.وی برای تشخیص ویروس بکار می رود نه تغییرات سلولی. این آزمایش می تواند همزمان با تست پاپ اسمیر انجام شود و شما متوجه فرق بین این دو آزمایش در حین انجام تست و نمونه برداری نخواهید شد. انجام همزمان تست پاپ اسمیر و تست اچ.پی.وی روش برتری برای یافتن زود هنگام سرطان دهانه ی رحم و ضایعات پیش بدخیمی در زنان بالای ۳۰سال می باشد.

.
#احیا #انجیاو #انجمناحیا #انجمناحیاارزشها #انجمنمردمنهاد #مسئولیتاجتماعی #اچپیوی #زنان #زگیلتناسلی #درمان #درخانهبمانیم #کرونا #جامعه #ایران #اچای_وی #ایدز #خیریه #خانواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست