تازه های HIV

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. تازه های HIV

چگونه سرویس های جمعیتی کلیدی بدون انگ بسازیم

(۲ تیرماه ۱۴۰۲، وبسایت بخش ایدز سازمان ملل)

تام ونگ (اسم مستعار) می گوید در شغل قبلیش در کارخانه، همکاران درباره جنسیتش شایعه پراکنی می کردند و مسخره اش می کردند. وقتی به یک مرکز مراقبت سلامتی عمومی مراجعه کرده بود تا تست اچ آی وی بدهد، پرستار با سوالاتی مثل” چرا به این تست احتیاج داری؟ مگر با افراد مختلف رابطه داشته ای؟” او را آزرده بود.

تایلند کشوری است که به تحمل معروف است. و یکی از مکان های برتر جهان برای مراقبت های تایید جنسیت است. رفتار جنسی همجنسگرایانه از ۱۹۹۵ جرم انگارانه نبوده است. و بالا و پایین های سیاسی به سمت سایر مسایل جمعیتی میل می کند. قانون مواد مخدر در سال ۲۰۲۱ به جای حبس خودکار، کاهش آسیب را مجاز می‌داند، در حالی که لایحه‌ای برای تأیید حقوق کارگران جنسی در دست انتشار است.  با این حال انگ همچنان پابرجاست. در خانه ها، جوامع،مدارس و محل ها ی کار و متاسفانه در محیط درمانی، تفکرات تبعیض امیز مشکلات خود را ایجاد می کند.

کوئینتن لاتیر، مشاور حقوق بشر و قانون منطقه ای UNAIDS اشاره کرد: میکروپرخاشگری ها_  تحقیر های کلامی و رفتاری عمدی یا ناخوداگاه در برخورد با گروه های مورد انگ_ می تواند افراد را از پیشگیری و درمان اچ آی وی دور کند. رویکرد های مبتنی بر شواهدی برای اندازه گیری و کاهش انگ و تبعیض های آشکار و نهان در محیط های درمانی وجود دارد.

همین نیاز به خدمات بدون انگ بود که به ایجاد انجمن رنگین کمان آسمان تایلند (RSAT) انجامید. انجمن رنگین کمان آسمان تایلند خدمات سلامتی برای مردانی که با مردان دیگر رابطه دارند، مهاجران،مصرف کنندگان مواد مخدر،کارگران جنسی و افراد تراجنسیتی ارائه می دهد. همچنین این سازمان از حقوق کامل و برابر برای  جامعه دگرجنس گرایان (LGBT) دفاع می کند. تام ونگ جز مراجعانی است که از حمایت آن ها استفاده می کند.

لینک مقاله:

https://unaids.org/en/resources/presscentre/featurestories/2023/june/20230623_thailand-stigma-free-key-population-services
فهرست