ششم فوریه روز جهانی مبارزه با ناقص سازی اندام جنسی دختران است،روزی برای درنگ در سنت جاهلانه ای که به گفته سازمان ملل، باعث مرگ و میر سالانه یک میلیون زن در سراسر دنیا می‌شود.۱۰ درصد دختر ها هنگام ختنه شدن می میرند و ۲۵ درصد هم در پی عفونت و عوارض جسمی بعدی از دست می روند.

بریدن کلیتوریس و دوختن مجرای واژن، در ۲۸ کشور انجام می شود.

در ایران نیز در استان های کردستان، بوشهر، هرمزگان، بندر گنگ، جاسک، خوزستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان این رسم انجام می شود.

هدف از اینکار جلوگیری از “تحریک شدن” دخترها و دور نگاه داشتن آن ها از وسوسه غرایز است انگار که تضمینی است  برای پاک ماندن و تحریک نشدن تا زمان ازدواج.

 

پزشکانی که با زنان و دختران ختنه شده سر و کار دارند، رنج آن ها را وصف نشدنی میدانند؛ خون پریود مجرای خروج نمییابد، مثانه به خوبی تخلیه نمیشود و فرد به مرور دچار بیاختیاری ادرار میشود. باز شدن اندام جنسی دوخته شده در شب ازدواج نیز یک شکنجه واقعی است.همچنین به دلیل سخت شدن بافت زخم، زایمان بسیار دشواری در انتظارشان است. و برخی در حین زایمان جان خود را از دست می دهند.

علاوه بر این،آن ها در دراز مدت به سردمزاجی، افسردگی یا کج خلقی دچار میشوند.

این اتفاق برای قربانیان به گفته ی خودشان مانند یک قطع عضو است که بخش مهمی از بدنشان از بین رفته است  و دانستن این که هیچ کاری برای تغییر اوضاع نمیتوانند بکنند مایوس کننده ترین احساسی است که دارند و این کابوسی است که از بچگی تا بزرگسالی با آن ها همراه است.

این باوری است که نسل به نسل منتقل شده و برای همین از آن به عنوان “سنت” نام می‌برند.

 

 خیلی از افراد علت اینکار را نمی دانند و صرفا به دلیل اینکه  فکر میکنند کار خوبی است و ثواب دارد آن را انجام می دهند.

بسیاری از کنشگران و سازمان‌های مدنی، این خشونت فاحش جنسیتی را “جنایت علیه بشریت” می‌‌دانند که باید جلوی آن گرفته شود.

 

 ✅روابط عمومی انجمن احیاء ارزشها:
شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۵۳۳
آدرس سایت: https://ehyagroup.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست