کارگاه آموزشی :

روز یکم آبان ماه ۱۴۰۱ کارگاهی برای مادران گروه سنی ۲۰ تا ۳۵ ساله شرکت داشتند.

ابتدا برای آشنایی افراد با یکدیگر، از آنان خواسته شد تا با فرد کناری خود آشنا شده و او را به دیگران معرفی می کنند. سپس در شروع کارگاه راجع به نظافت فردی چون حمام کردن، مسواک زدن و پوشیدن لباس مناسب هنگام رفتن به رختخواب. هم چنین توجه به نظافت محل زندگی و مدیریت زمان برای انجام امور خانه و فرزندان صحبت شد.در مجموع به نکات ظریفی اشاره گردید که در هنگام حضور زوجین در منزل باید مورد توجه هر دو قرار گیرد. در ادامه کارگاه، به نحوه شکل گیری جنین و چگونگی مشخص شدن جنس آن توضیح داده شد.

هم چنین راجع به مراحل رشد جنین در رحم مادر و سپس به دنیا آمدن کودک و طی مراحل کودکی،نوجوانی، جوانی و رسیدن به مرحله بلوغ و نیازهای فردی در مرحله بلوغ اطلاعات مبسوطی ارائه گردید.

در این قسمت به پس از ازدواج و وظایف زوجین نسبت به یکدیگر، اعم از وظایف جنسی و سایر نیازهای مورد انتظار زوجین اشاره  و به تفاوت های فردی در ارتباط جنسی توجه داده شد.در این مرحله برخی از شرکت کنندگان تجربه های خود را با دیگران تقسیم کردند.پس از آن توضیح داده شد که امروزه رضایت جنسی زن و شوهر ارتباط تنگناتنگی با وضعیت کلی روابط زناشویی آنان خواهد داشت. لذا رابطه جنسی رضایت بخش نقش برجسته ای در بقای یک رابطه زناشویی بازی می کند. در چنین رابطه ای است که امکان ارتباط عاشقانه و صمیمی یک زوج محقق می شود و آنها می توانند به عمیق ترین احساس مشترک روحی و روانی دست یابند.

بدین ترتیب برقراری رابطه جنسی ممکن است پاسخگویی به نیاز فردی یا نیاز متقابل آن ها به تسلی خاطر و آرامش روحی باشد.هم چنین اشاره شد که رابطه جنسی همیشه مثبت نیست، گاه عملی منفی بین زوجین تلقی می شود و تبدیل به کشمکش و زور آزمایی می گردد.

گرایش به مسائل جنسی ترکیبی است از اطلاعات و تجربه های جنسی ای که فرد از دوران کودگی تاکنون اندوخته است.در این کارگاه به ضرورت های مهم رابطه زناشویی چون احترام متقابل، پذیرش تفاوت ها و ایجاد حساسیت جنسی پرداخته شد. به گرایش ها و عقایدی که باید زدوده شود نیز اشاره گردید. مقایسه نابجا، انتظارهای نابه جا، تعصب در روش برقراری ارتباط، عقاید متعصبانه در مورد رابطه جنسی، می تواند نفرت از نزدیکی را ایجاد و در نتیجه منجر به ناتوانی در برقراری ارتباط موجب گردد. در این کارگاه به اختلال جنسی مردان و زنان نیز پرداخته شد. هم چنین به بیماری های آمیزشی و توجه به علائم آن ها و اقدام جدی برای درمان نیز تاکید گردید.

این کارگاه با روش دیالوگ و مشارکتی اداره گردید. در انتها نیز مجدداً به سوال های شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

روابط عمومی انجمن احیاء ارزش ها

گروه واتساپ:

https://b2n.ir/f43666

اینستاگرام:

https://b2n.ir/p09570

سایت:

شماره تماس:

📞۰۲۱۶۶۹۳۵۵۳۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست