• برگزاری مراسم تقدیر از سفیر شورایاران انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی (احیاء)؛
  • “انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی (احیاء) با همکاری ستاد هماهنگی شورایاری‌ها توانست آموزش مقابله با اچ.آی.وی/ایدز را نهادینه سازی کنند”موسسه احیا ارزش ها با همکاری ستاد هماهنگی شورایاری ها پروژه آموزشی مقابله با اچ.آی.وی/ایدز در دل محلات را در دستور کار قرار داد و با آموزش به نماینده شورایاران در هر منطقه مقابله با این بیماری را توسط شورایاران نهادینه کرد. اقدامی نو که در آینده نزدیک و در صورت تصمیم و همت نهادهای مختلف می تواند منادی شهر و حتی ایران بدون ایدز شود.این موسسه که در طول سال گذشته آموزش به شورایاران را در دستور کار قرار داده بود، امروز طی مراسمی با حضور حسین خسرو نژاد مشاور عالی ستاد شورایاری ها ، پور محمد معاونت آموزش ستاد شورایاری ها ، شجاعی کارشناس ستاد و الهه شعبانی مدیرعامل موسسه احیا ارزش ها احکام سفیران سلامت را به آنها سپرده و از زحمات آنها در اجرای پروژه محله بدون ایدز تقدیر و تشکر کرد.حسین خسرونژاد مشاور عالی ستاد شورایاری ها با توجه به رویکرد این ستاد در توانمند سازی شهر در زمینه مقابله با ایدز گفت: پتانسیل به وجود آمده در پروژه محله بدون ایدز قدرتمند است و اجرای این پروژه نشان داد نهادهای مختلف از جمله بسیج و دیگر نهادهای مردمی می توانند در کنار هم قرار گرفته و مشکلات محلات را حل و فصل کنند. همچنین موسسه احیا ارزش ها و مدیر عامل آن نیز در این مورد بسیار توانمند عمل کرده و به اثبات رسید که موسسه احیا ارزش ها می تواند در دهها پروژه اجتماعی دیگر هم با کمک شورایاران ،موفق باشد.

    الهه شعبانی مدیر عامل موسسه احیا ارزش ها نیز در این جلسه ضمن تشکر از تمامی شورایاران که محور پروژه محله بدون ایدز قرار گرفتند گفت: با توجه به اینکه در ارتباط با اچ.آی.وی/ایدز اطلاع رسانی در اولویت قرار دارد، ورود نهادهای برخاسته از جامعه، همچون سازمان‌های مدنی و گروه‌هایی از جمله بسیج، هیات و … به مقوله مقابله با اچ.آی.وی/یدز در سطح محلات به خصوص محلات در معرض آسیب ضروری است.

    شعبانی در ادامه افزود: نسل ما آخرین نسلی است که دوران بدون اینترنت را تجربه کرد. حذف فضای مجازی، حذف صورت مسئله‌ست و باید با اطلاع رسانی و آموزش به خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان در مسیر کاهش آسیب از این فضا قدم برداشت تا به صورت کارآمد از نقاط قوت آن که بسیار هم می‌باشد، در جهت رشد، بهره برد.
    از این منظر خانواده ها باید بپذیرند که آموزش در این زمینه می تواند فرزندان آنها را توانمند سازد.
    وی با در نظر گرفتن این مورد که طرح و پروژه محله بدون ایدز از نظر موسسه احیا ارزش ها بیش از حد انتظار موفق بوده خواستار ورود جدی شورایاران به آموزشی در زمینه بیماری HPV شد.

    رجبی سفیر سلامت موسسه احیا و شورایار منطقه ۲۰ در این جلسه در ارتباط با ایده محله بدون ایدز گفت: این طرح ایده موفقی بود. با توجه به آسیب ناشی از این بیماری تلاش کردیم برای جوانان و نوجوانان آموزش هایی را در زمینه مقابله با ایدز برگزار کنیم. ایده شناسایی و آموزش افراد در معرض آسیب به صورت گمنام و محرمانه در منطقه ۲۰ اثر گذار بود و در این راستا از ظرفیت سرای های محلات این منطقه نیز استفاده شد و آموزش هایی هم از طریق فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته و ادامه دارد.

    خانم ناطق عضو هیات رئیسه شورایاری منطقه ۵ و سفیر موسسه احیا ارزش ها نیز در این نشست گفت: با توجه به امکاناتی همچون کلیپ آموزشی، پوستر، بروشر و … که موسسه احیا ارزش ها در اختیار بنده به عنوان سفیر سلامت قرار داد، با همکاری سرای محلات و خانه های سلامت این طرح در محله ما اجرا شد.

    وی افزود: بنده مددکار هستم در خارج از تهران نیز این برنامه را آموزش و برای بسته‌های معیشتی که برای حدود ۳۶۰۰ نفر از مددجویان آسیب دیده اجتماعی تهیه می شد، بروشورهای اطلاع‌رسانی درباره اچ.آی.وی/ایدز را قرار دادم و از این طریق در فراتر از منطقه در حوزه طرح “محله بدون ایدز” فعالیت کردم. متاسفانه بسیاری از آموزش پذیران اطلاعات چندانی در مورد این بیماری، راه های پیشگیری و درمان آن نداشتند و به نظر می رسد از طریق مدیا باید در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد.

    خانم علامه شورایار منطقه۳ نیز در این ارتباط گفت: در سطح منطقه اقدامات زیادی در ارتباط با ایدز و کرونا صورت گرفته است. بعد از آموزش و اطلاع رسانی در حوزه اچ.آی.وی/ایدز در سطح منطقه، قرار شد با همکاری درمانگاه‌ها و سراهای سلامت این آمزش‌ها برای شهروندان محلات مختلف در دستور کار قرار گیرد.

    شورایار و سفیر سلامت منطقه ۱۳ نیز در این جلسه گفت: جلسات متعددی با توجه به شیوع کرونا در دستور کار قرار گرفت. منطقه ۱۳ دارای محلات آسیب پذیر است از این منظر آموزش در ارتباط با اچ.آی.وی/ایدز در این محلات ضروری است. همچنین آموزش های لازم برای زباله گردها و کارگران شهرداری در دستور کار قرار دارد.

    حجتی شورایار و سفیر سلامت منطقه۱۵ در این ارتباط گفت: اطلاعات خوبی از طریق موسسه احیا در ارتباط با ویروس اچ.آی.وی و بیماری ایدز در اختیار بنده قرار گرفت و از طریق سرای محله آموزش در این ارتباط در منطقه ما آغاز شد.
    وی گفت وجود ضایعاتی ها و فضاهای بی دفاع شهری این نیاز را به وجود می آورد که موسسه احیا هر چه بیشتر مقوله آموزش به منظور توانمند سازی مردم را در دستور کار قرار دهد.
    وجود معتادان تزریقی در طول سال های گذشته موجب شد که بنده وارد پروژه ای تحت عنوان توزیع رایگان سرنگ برای مقابله با ایدز شوم. متاسفانه بیماری ایدز در جامعه ما بد جا افتاده شاید برخی در گذشته به علت تزریق خون آلوده به این ویروس مبتلا شده باشند اما موقعیت محله های ما بعضا اجازه تست عمومی ایدز را نمی دهد. هرچند در سرای محله هم اکنون اخذ تست در دستور کار قرار دارد.

    شورایار منطقه ۱۸ و سفیر احیا نیز در این جلسه گفت:مساجد، هیات های مذهبی و بسیج می تواند به مراکز آموزش گر در زمینه اچ.آی.وی/ایدز تبدیل شوند. از این منظر موسسه احیاء می تواند از این ظرفیتها برای آگاه سازی جامعه استفاده کند. متاسفانه در برخی محلات حجب و حیا اجازه آموزش در این زمینه را نمی دهد به همین دلیل می توان از ظرفیت های محلی در این زمینه برای آموزش در مورد ایدز استفاده کرد. خوشبختانه ما از طریق موسسه احیا فهمیدیم که می توان این بیماری را کنترل کرد و این مورد برای همگان مطلوبیت دارد. باید پرده را در این ارتباط برداشت تا آموزش در این زمینه فراگیر شود.

    هومن مهری شورایار منطقه ۱۱ و سفیر سلامت احیا نیز در این جلسه گفت: هر چند محله ما محله در معرض آسیبی نیست اما با دوره‌های آموزشی این طرح حساسیت و ضرورت موضوع برایم روشن شده و به عنوان یکی از معلمان آموزش و پرورش در مقطع دبیرستان، آموزش به دانش آموزان در محلات در معرض آسیب را در برنامه کاری خود قرار دادم.از این منظر بسیار مطلوب است که آموزش مقابله با ایدز و راه‌های پیشگیری از ابتلا به آن در مدارس مورد توجه قرار گیرد چون گروه سنی این افراد بیش از هر سن دیگری در معرض رفتارهای پر خطر قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست