کرونا و اچ ای وی

گروه احیا به عنوان یک نهاد مدنی ( غیر دولتی، غیر انتفاعی و عام المنفعه)  از سال ۱۳۷۸ تأسیس شده و ازآن زمان تاکنون، ارائه خدمات آموزشی و حمایتی به گروه های در معرض آسیب و آسیب دیده ی اجتماعی را بصورت کاملا رایگان، در دستور کار خود قرار داده است.

جامعه ی هدف این انجمن به صورت تخصصی، زنان و کودکانی هستندکه با اچ آی وی زندگی می کنند. با توجه به اینکه ویروس جدید کرونا یا کووید ۱۹، برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند درصد خطر بالاتری را شامل می شود، این گروه می توانند در مقابل آن آسیب پذیر باشند.

اقداماتی که انجمن احیای ارزشها در راستای حمایت از مراجعین خود در مقابله با شیوع بیماری کرونا انجام داده است، به شرح زیر می باشد:

  • تماس تلفنی با هر یک از مراجعین و بررسی شرایط جسمانی و درمانی این افراد با تاکید بر مصرف به موقع داروها و رعایت نکات بهداشتی
  • در راستای اطلاع رسانی بیشتر پیرامون بیماری کرونا، خطوط مشاوره ی رایگان  (HOT LINE) این انجمن فعال بوده و پاسخگوی سئوالات مخاطبین در رابطه با نکات بهداشتی ضروری و حفظ سلامت روان در شرایط بحران، می باشد.
  • یکی از فعالیت هایی که انجمن احیای ارزشها برای اولین بار در ایران پایه گذار آن بوده، راه اندازی موبایل کلینیک می باشد. (ماشین ونی که به صورت تخصصی طراحی شده است). تیم متخصص موبایل کلینیک (شامل پزشک، روانشناس، مددکار اجتماعی ) در نقاطی که کانون خطر هستند حضور پیدا کرده و با دادن اطلاعات پیرامون بیماری ایدز و گرفتن تست رایگان و محرمانه و داوطلبانه فعالیت می‌کند. اگر فردی جواب تستش مثبت باشد مشاوره های لازم ارائه و فرد وارد سیستم درمانی و حمایتی می شود. در چند ماه گذشته به دلیل تحریم ها، کیت های آزمایشی (Rapid Test) وجود نداشته و فعالیت این بخش مسکوت مانده است. بنابراین افراد زیادی هستند که رفتار پرخطر داشته و این بیماری را دارند اما به دلیل عدم وجود امکانات برای تست، آزمایش نداده اند و از بیماری خود بی خبرند. این عدم اطلاع از بیماری موجب می شود افراد درمان های مناسب دریافت نکنند و سیستم ایمنی بدن شان ضعیف شده و در مقابل بیماری کرونا بسیار آسیب پذیر شوند.
  • از آنجایی که مراجعین از طبقات فرودست جامعه می باشند و نیاز به حمایت های مناسب از جمله لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده دارند، این انجمن درصدد است تا بسته های بهداشتی برای این عزیزان تهیه کرده و در اختیارشان قرار دهد. مردم  شریف کشورمان می توانند در این حوزه پشتیبان و یاری رسان انجمن احیای ارزشها  باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست